torsdag 23 maj 2013

årets första liljebagge....


eller plötsligt så såg jag en katt på bilden...

Det är grannens katt, lilla Shakira, en försiktig liten dam som inte kommer fram och hälsar, hon håller sig på sin kant. Emellanåt blir det en väldig fart på henne,  då vill hon leka, men med husets katt, tro inget annat!
Temat för dagen var liljebagge, detta lackröda otyg, som jag nästan glömt bort. Liljebaggen måste ha ett kollektivt minne nånstans, för varje år hittar de till min fina lilja (snett bakom katten på bilden) och partar loss, hinner jag inte med och plockar bort baggarna, så försvinner hela härligheten och kvar blir något tragiskt, visset och lite geggigt....suck.
Årets jakt riskerar bli riktigt misslyckad, eftersom jag åker bort några dagar....just nu när den förste spanaren anlänt. Hur ska det gå? Kanske får jag ta ett snack med Shakira och be om hjälp, hon ligger ju riktigt bra till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar