onsdag 18 juli 2012

Går bara runt och njuter av pionerna


Nu är det högtid i trädgården, inte mycket annat att göra än att njuta, går runt och tittar och följer utvecklingen från knopp till blomma, hinner knappt se alla smårosor eftersom pionerna stjäl uppmärksamheten. De är som premiärlejon allihop, titta på mig, jag förför dig med min färg och mina blad, ju äldre jag blir desto mer vidyftig och praktfull! Kom lite närmare, och känn doften, vi är olika och tävlar om ditt intresse!
Försöker organisera mig och komma ihåg vilken planta som har vilket namn, inte så lätt, och kanske inte så viktigt heller. Etiketten är ovidkommande, vi finns ropar de från rabatterna!


En av de vita, som gömmer sig bland äppelträdets grenar, men det är bara ett förspel, det kommer mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar