tisdag 31 juli 2012

ekologisk odling?


på Kosters trädgårdar hittade jag den här skylten i restaurangen. De serverade en utmärkt lunchbuffeé som jag absolut kan rekommendera.
Hemma igen så växer det överallt, och inte bara blommor, för även om jag inte odlar för att äta, så dyker det upp matnyttigheter iallafall. Tex squashen här nedan, snacka om kombo... otroligt läckra blommor, de brukar jag låta var kvar, för att sedan ta till vara frukterna. Vi äter dem stekta eller grillade med lite tryffelolja, salt och peppar på. Enkelt och gott!


I vanliga fall driver jag upp dem från frö, traditionellt gröna, men i år hann jag inte. Kul att plantan jag köpte visade sig ha gula frukter. Det ser roligare ut, både i landet och på tallriken,


Och så var det jordgubbarna... känslan av att gå ut på morgonen och fylla en skål med bär och sedan äta dem med fil till frukost är tja, lite Ernst om  man så säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar