tisdag 12 juni 2012

hur var det nu med tankarna?

Det var meningen att den här bloggen skulle innehålla mer än bilder på min trädgårdsvardag... men det är för lite text sa någon, och och vilka tankar kommer egentligen fram där vid komposten?

... men hallå, det är norrlandsförsommar....det betyder att allting, går så fort att man inte hinner med, de få dagarna mellan frost och högsommar är så fullspäckade med händelser i naturen, trädgården och resten av livet, så man är glad om man landar med fötterna ner när det är dags att dansa kring midsommarstången...
Det är en del av det som gör mig glad med trädgården, att det händer så mycket, kan nästan se hur det växer...på gott och ont .... kvällens meditation handlade om hur fort revsmörblomma kan växa och ta över det gröna som kallas gräsmatta! och hur många mygg som kan attackera samtidigt, när man inte orkar ta fram myggmedlet...jag skulle ju bara titta lite.... det slutar alltid med smutsiga händer, lite småont i ryggen och ett leende på läpparna.

Dagens mysterie; hur kommer det sig att mina dagliljor inte har knoppar, vad behöver de för förutsättningar för att trivas egentligen? Delade den enda blommande plantan i höstas, och den del som fick vara kvar i sitt soliga hörn är full med knoppar men den andra hälften helt utan....övriga plantor som jag prövat har fått fina blad, och fyller upp bra där de står men helt utan blommor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar